New York Times over innovatie en personalisatie

New York Times over innovatie en personalisatie

posted in: Uncategorized | 0

Onlangs is een intern report van de New York Times uitgelekt, waarin de digitale strategie uitvoerig uit de doeken wordt gedaan. Vervelend voor NY Times, maar buitengewoon interessant voor anderen.

Naast dat innovatie in het report van een wollige term wordt getrokken naar toepassingen en features, is de strategie duidelijk gestoeld op een visie waarin de bezoeker van de touchpoint van NY Times centraal staat.

Dit wordt ook duidelijk op pagina 37 en 38, waarin verder wordt ingegaan op personalisatie. Daarin wordt geschetst dat de huidige oplossingen niet volstaan, worden toepassingen genoemd die de lezer centraal stellen en, misschien het allerbelangrijkst, personalisatie moet ‘smarter’ worden gemaakt door middel van de juiste databron.

Hoewel het report zich uiteraard volledig richt op de (digitale) krant, zijn er veel relaties te leggen met andere branches en zelfs content types.

Video content, in advertising of anders, wordt nu in 99,9% van de gevallen ingezet als statische content. Een duidelijke push vanuit de maker of verspreider. De kijker wordt echter niet centraal gesteld, terwijl we dit voor veel andere vormen van content de normaalste zaak van de wereld vinden. Denk alleen al aan je Google zoekresultaten, je social feed en email nieuwsbrieven.

Niet alle vormen van video content lenen zich voor personalisatie. Soms wil je gewoon even lachen om een ‘selfie’ op Youtube. Het filmpje is relevant omdat je er zelf naar hebt gezocht of hij is aanbevolen door een van je vrienden. Maar zodra er een push komt vanuit bijvoorbeeld een organisatie, neemt de relevantie eigenlijk af. Door personalisatie op basis van data op het videomateriaal toe te passen, is het filmpje eigenlijk weer tailor-made en neemt relevantie juist weer enorm toe.

The Full New York Times Innovation Report